Fant: 3843

Bedre enn fryktet

- Statsbudsjettet er bedre enn fryktet, og verre enn vi hadde håpet, sier Produsentforeningen. Men dette budsjettet bør gi grunnlag for bedre dialog mellom filmbransjen og regjeringen.

Les hele saken »

Produsentforeningen i forhandlinger om fusjon med Virke

Norske film, TV-og spillprodusenters forening har signert en intensjonavtale med Hovedorganisasjonen Virke, med mål om å tre inn i Virke som et selvstendig bransjeområde fra januar 2015, melder styreleder Asle Vatn.

Incentivordningens høringsuttalelser

Kulturdepartementet har offentliggjort alle høringssvarene på regjeringen.no

Begrunnet frykt

Næringsministeren og finansministeren må på banen for å sikre norsk filmproduksjon, skriver Leif Holst Jensen. Fredag 8.august var fristen for høringssvar til Kulturdepartementet vedrørende incentiv ordningen.

Les hele saken »
Produsentforeningens henter erfaren dansk juridisk rådgiver

Anders Bredmose blir ansatt som Produsentforeningens nye juridiske rådgiver. Han kommer fra en tilsvarende stilling i den danske produsentforeningen der han har jobbet siden 2008. Han var ferdig jurist fra Københavns Universitet i 2004 med medierett, immateriell rett, arbeidsrett og it-rett i fagkretsen. Han har også studert et halvt år i Nederland med blant annet konkurranserett i EU som emne. Han starter omkring 1. september.